Nauka przez całe życie
Nie odzywałam sie za wiele ,nawet bałam sie że niezdąże zgłosić swojego udziału w naszym blogu jest to tym bardziej dziwne że bardzo entuzjastycznie podeszłam do tego zadania.
Ale życie jest nieprzewidywalne i oto niejako na własnej skórze przerabiam metody skutecznej nauki.
Przyczyną tego przyśpieszonego kursu jest moja mama. Osoba 84-letnia po operacji biodra ,wróciła do domu a ze nie moze mieszkać sama zamieszkałyśmy razem.
Pojawiły się problemy z pamięcią, organizacją czasu.Na nic się zdały moje pobożne zyczenia i prośby :przecież musisz to pamiętać ? lub zawsze to robiłas ? dlaczego nie umiesz pić z kubka? Trzeba zorganizować zycie od początku ,od samego początku! Praca ,praca,praca..
Zastosowałam wszystkie znane mi metody.Poznawanie przez zmysły rózne faktury,zapachy , konsystencje i dzwięki.Przedmioty oznaczone kolorowymi karteczkamiz rysunkiem i opisem zastosowania.
Gra w skojarzenia , memory dobieranie par, kolorowanki dla dorosłych.
Nauka chodzenia tu poszalałam ponieważ poszczególne kroki miały określone nazwy np. idziemy krakowiakiem .
Czytanie i opowiadanie, przeczytanej treści.Śpiew, wiersze,zagadki wspomnienia z dzieciństwa.
Wspomniana w poprzednim moim poście Violett Mass wielka orędowniczka integracji sensorycznej , opisała w jednej ze swoich publikacji ,ze tak jak rehabilitujemy dzieci z zaburzeniami SI tak też możemy dzialać na seniorów.
Niezwykle istotna jest strona psychiczna ,pokonanie barier myślowych i przekonań z którymi sobie nieradzimy.Stosuję pewne elementy Racjonalnej Terapii Zachowania i elementy wizualizacji.
Próbuję moją mamę zachęcić aby wyobraziła sobie jak to będzie jak będzie sprawna.
Widzę że sprawia to jej przyjemność.Są postępy i to bardzo mnie cieszy.
A ja korzystam z mapy myśli ,to świetne narzędzie i sposób na zapanowamie nad dużą ilością informacji(wszystkie ważne!) i planowanie kolejnych dni,działań medycznych i zapisywanie postępów.
Wiem też że konsekwencja w działaniu,cierpliwośc,wytrwałość dużo życzliwości oraz metoda nauki dostosowana do możliwości ,wieku i predyspozycji ucznia to podstawa w osiągnięciu pozytywnej zmiany.
ewa szary
Dodaj komentarz